PYP, 3 ila 12 yaşları arasındaki öğrenciler için tasarlanmıştır. Çocukların hem sınıfta hem de dış dünyada araştıran-sorgulayan bireyler olarak gelişmelerine odaklanır. Küresel öneme sahip altı disiplinler üstü temanın yönlendirdiği, altı alandan türetilen bilgi ve becerilerin yanı sıra, sorgulamaya güçlü bir vurgu yapan disiplinler üstü becerilerin kullanılmasıyla keşfedilen bir çerçevedir.IB İlk Yıllar Programı; öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal esenliğini sağlamayı amaçlar, öğrencileri bağımsızlıklarını geliştirmeye ve kendi öğrenimleri için sorumluluk almaya teşvik eder, öğrencilerin dünyayı anlama ve onunla uyum içerisinde olma çabalarını destekler, öğrencilerin, üzerine uluslararası bilincin gelişip zenginleşeceği bir temel oluşturacak kişisel değerler edinmelerine yardımcı olur.
IB PYP’de tanımlanmış olan altı ders; sosyal bilgiler – matematik – fen bilimleri – dil – sanat – beden eğitimi ve kişisel, toplumsal eğitim
IB İlk Yıllar Programı’nın en önemli ve en ayırt edici özelliği, altı disiplinler üstü temaya sahip olmasıdır. Bu temalar, IB Dünya Okullarına, yerel ve küresel sorunları müfredatlarına entegre etme fırsatı sunmanın yanı sıra öğrencilerin dersler kapsamındaki öğrenmenin sınırlarını aşarak “dışarıya açılmalarına” imkân verir.
- Kim olduğumuz
- Dünyanın işleyişi
- Gezegeni paylaşma
- Bulunduğumuz yer ve zaman
- Kendimizi ifade etme yollarımız
- Kendimizi düzenleme biçimimiz
Her bir tema, her yıl tüm öğrenciler tarafından işlenir. Ek olarak, tüm PYP öğrencileri yedi yaşından itibaren birden fazla dil öğrenme fırsatına sahip olur. Bu disiplinler ötesi temalar, öğretmenlerin okullar tarafından belirlenen ve öğrencilerin büyük ölçüde katılımını gerektiren önemli fikirlere yönelik bir sorgulama-araştırma programı geliştirmelerinde yardımcı olur. Bu sorgulamalar somut-tur, derinlemesinedir ve genelde bir-kaç hafta sürer.
Bu fikirler okulun ötesindeki dünyayla ilgili olduğundan, öğrenciler bunların gerçek dünyayla bağlantısını görür, bunlarla ilgilenir ve sorunları çözmeye çalışırlar. Bu şekilde öğrenen öğrenciler, öğrenenler olarak rolleri ve sorumlulukları hakkında dönüşümlü düşünmeye başlarlar ve eğitimlerine etkin şekilde yoğunlaşırlar. Öğrenciler bir sorgulama ünitesinin, onları önemli bir fikre dair derinlemesine araştırma yapmaya ittiğini fark eder ve öğretmenler de onların fikri ne kadar iyi anladığına dair kanıt toplarlar.
• Çocukların hem sınıfta hem de dış dünyada araştıran-sorgulayan bireyler olarak gelişmelerine odaklanıyoruz.
• Küresel öneme sahip altı disiplinler üstü temanın yönlendirdiği, altı alandan türetilen bilgi ve becerilerin yanı sıra, sorgulamaya güçlü bir vurgu yapan disiplinler üstü becerilerin kullanılmasıyla öğrencilerin bu çerçeveyi keşfetmesini sağlıyoruz.
• Öğrencilerimizin akademik, sosyal ve duygusal esenliğini sağlamayı amaçlıyoruz.
• Bağımsızlıklarını geliştirmeye ve kendi öğrenimleri için sorumluluk almaya teşvik ediyoruz.
• Dünyayı anlama ve onunla uyum içerisinde olma çabalarını destekliyoruz.
• Uluslararası bilinçlerinin gelişip zenginleşeceği bir temel oluşturacak kişisel değerler edinmelerine yardımcı oluyoruz.
(Otorizasyon süreci için hazırlık aşamasındayız.)